Super game converter

Har köpt en converter för mitt super nintendo som gör det möjligt att spela utländska spel på konspolen. Jag köpte en förut för längesedan på tradera men den funkade inte. Men med alla converter så är det alltid en liten andel av alla spel som inte fungerar, i detta fall ca 5%.


Den gamla convertern som alltså inte fungerade, testade flera olika spel men fick snabbt konstatera att jag hade blivit lurad. Som tur är kosta den bara 50kr.


Det man gör att man sätter convertern i konsolen och sedan ha ett utländskt (NTSC) spel man vill spela längst FRAM. Man är tvungen att ha ett svenskt eller europeiskt (PAL) spel sitta bakom.

Så jag har fått beställa ett nytt från http://spelfyndet.se/ en mycket bra sida som har mycket spel och tillbehör. Det enda riktiga minus är att det är rätt så dyrt.


Så det var bara ner till Hemköp och hämta ut paketet och hoppades att det skulle funka denna gång. Jag har 2 utländska spel, det ena är Street fighter 2 turbo och det andra är Jurassic Park, jag hoppades att jag skulle få Jurassic Park att funka eftersom jag vare jättesugen på att lira.



Denna converter var lite annorlunda då man hade PAL kasseten satt bak, men var ivrig på att starta så jag började med Jurassic park. Till min stora förvåning funkade det inte denna gång heller! provade att starta om flera gånger men blev likadant varje, kom upp en ruta som löd "This game pak can only be played in america" Så jag antog att Jurassic Park var ett av de där 5% som inte fungerade. Men satte i SF 2 och det funka så får vara glad för det...

 

Vilken syn va??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0